Sevgili Hemşehrilerim,
Bu site basın ahlak kurallarına uymayı alenen kabul eder. Hiç bir kişi, kurum ve kuruluş aleyhinde yazı yazmamaya önem gösterir. Hiçbir siyasi görüşü desteklemez ve devlet büyüklerinin tümüne ayrım gözetmeksizin aynı şekilde saygı kuralları çerçevesinde davranır ve bu durumu bozacak hiçbir yazının yayınlanmasına müsade etmez. Kişileri, ırk, din, dil ve renk gözetmeksizin herkesi eşit kabul eder ve birinin diğerine üstünlük sağlayacak şekilde yazı yazmasına müsade etmez.

Sitemizde bulunan tüm bilgi ve belgeler art niyetli kullanım dışında diğer kardeş siteler tarafından kaynak belirtmeksizin kullanılabilir. Sitede yayınlanan kişilerin kişilik haklarını engelleyecek, aleyhte durum oluşturacak hiç bir yayına müsade etmeyecektir. Bu durumda mağdur kişi lehine taraf olacaktır.

Sitemiz Sarıkamış'lıların tanıtılması, kendilerine güvenin artırılması ve birlik beraberlik ruhunun oluşturmasını kendisine amaç edinmiştir. Bu bağlamda her türlü öneri ve çalışmayı desteklemektedir. Sarıkamış adına yapılacak her türlü etkinlikte bulunmayı görev kabul eder ve bu istikamette yayın yapar.

Saygılarımızla,
Bildirim
  • Narrow screen resolution
  • Wide screen resolution
  • Wide screen resolution
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
  • default style
  • blue style
  • red style
Perşembe, 24 May 2012
YOU ARE HERE: Anasayfa Makaleler Oktay YAVLAL Yazıları SARIKAMIŞ ŞEHİTLERİNİN İSMİ DEĞİŞTİRİLMEK Mİ İSTENİYOR?

SARIKAMIŞ ŞEHİTLERİNİN İSMİ DEĞİŞTİRİLMEK Mİ İSTENİYOR?
Oktay YAVLAL
Kütahya, 04.01.2012

SARIKAMIŞ ŞEHİTLERİ üzerinden hesap yapmak, kişisel bazı problemler, kızgınlıklar ve kaprisler uğruna hareket ederek Sarıkamış’ı cezalandırmaya dönük kasıtlı ve anlamsız bir tavır içerisine girmenin doğru bir tavır olmadığını ifade etmek isterim.
 
Aralık ayı içerisinde yapılan ve resmi olmayan SARIKAMIŞ ŞEHİTLERİNİ anma programında, Sarıkamış Halkını cezalandırmak adına Sarıkamış ilçe merkezinin özellikle program dışı bırakılması çok düşündürücüdür.
Erzurum il merkezinden hareket edilerek Bardız, Şenkaya ve Göreşken çevresinde bulunan şehitliklerde anma programı düzenlenmiştir. Anma programının hiçbir noktasında Sarıkamış yer almamıştır.
Anma Programı icra edilirken “Allahuekber Dağlarına” atıfta bulunularak ALLAHUEKBER ŞEHİTLİKLERİ tabirinin baskın bir şekilde kullanılmış olmasını bir Sarıkamış’lı olarak hazmedemiyorum, kabullenemiyorum. “SARIKAMIŞ ŞEHİTLERİ” veya “SARIKAMIŞ ALLAHUEKBER ŞEHİTLERİ” tabirleri yıllardır kullanıla gelmiştir.
Sarıkamış Dayanışma Gurubunun Başkanı Sayın Bingür SÖNMEZ Beyefendinin, geçmişe dönük Kars Valisi, Sarıkamış Belediye Başkanı ve bazı yerel idarecilerle yaşadığı problemler nedeniyle, kişisel ve mesleki popüleritesinin sağladığı medya desteği ile SARIKAMIŞ ŞEHİTLERİ tabirini ve anma programına Sarıkamış merkezden start verilmesi geleneğini, değiştirmeye dönük bir tavır sergilendiğini görmekteyiz.
Sarıkamış ve Kars Halkı, kendi bağrından çıkmış dünya çapında ün yapmış, kendisinden övgüyle gurur duyduğu başarılı bir evladının böylesine basit ve kişisel egosuna dönük bu tavrını asla kabullenememiştir.
SARIKAMIŞ ŞEHİTLERİNİN ülkemizin her vilayetinde anılmış olması, şehitlerimize karşı millet olarak ortak görevimizdir.
SARIKAMIŞ ŞEHİTLERİNİN Erzurum’da anılmış olmasından da son derece gurur duyarız.
Vatanperver Erzurum’lu Dadaşlar bütün şehitlerimizi başlarının tacı yapmışlardır. Bundan bir rahatsızlığımız söz konusu değildir.
Şehitlerimizin anıldığı vilayetten ziyade Sarıkamış üzerinde oynanan farklı bir tertibin var olması, Sarıkamış’lılar olarak bizleri son derece rahatsız etmektedir.
 
Bu kutsal topraklar için şehadet şerbetini için şehitlerimiz, tüm Türkiye’nin ve bu aziz milletimizin ortak şehitleridir. Osmanlı coğrafyasının her karış toprağından gelen gençler, her türlü zor koşullara, imkansızlıklara rağmen vatan savunması için canlarını seve seve feda etmişlerdir.
Her bakımdan donanımlı ve yerleşik rus donanması ile savaşarak, şehadet şerbetini içen bu şehitlerimizin son nefesinde Allahüekber nidasıyla şehit düştüğü vatan toprağının adıdır SARIKAMIŞ.
Yerleşik rus karargahını, her koldan abluka altına alan ordumuzun, saldırmak için uygun bir zaman dilimini beklerken, olumsuz hava koşulları neticesinde şehadete erdiği anda, bedenine kardan beyaz kefen giydirdiği coğrafyanın adıdır SARIKAMIŞ.
Ordu içerisinde Osmanlı coğrafyasının her karış toprağından yağız delikanlılar vardı. Fakat bu şehitlerimizin savaştığı, Şehadete erdiği son nokta, ana cephe SARIKAMIŞ’TIR.
 
Şehitler, aziz milletimizin ortak şehitleridir. Fakat savaşın vuku bulduğu bölge itibariyle bu şehitler “SARIKAMIŞ ŞEHİTLERİDİR” ve tarih sayfasında da bu isimle yerini almıştır
 
Ülkemizin her karış toprağında rahmet ile anılan ÇANAKKALE ŞEHİTLERİMİZİ bir başka isimlendirme ile anmak mümkün değildir.
 
Bizi en çok üzen SARIKAMIŞ ŞEHİTLERİ tabirinin ismen yıpratılmadan devam etmesidir.
Medyatik olmanın popülaritesi kullanılarak böylesi bir isim aşındırma veya yeni bir isme alıştırma planından acilen vazgeçilmelidir.
 
Ne yapılmak isteniyor? Anlamış değilim. Şehitlik mertebesinin çok üstün bir takva olduğuna inanan bir milletin mensuplarıyız. O zaman’ki koşullar içinde milletimizin bütün unsurları türkü, kürdü, arabı, lazı, çerkezi ile topyekün ve kahramanca bir mücadele verilmiştir.
Nereden geldiğine, kim olduğuna, hangi etnik kökenden olduğuna bakılmaksızın, askerlerimiz koyun koyuna şehadete ermişlerdir.
 
Askerlerimizin bu kahramanca mücadelelerinin neticesi hazin bir sonda olsa, bu kahramanların verdiği mücadeleyi küçük düşürme gerekçesi sayılamaz. İnsanın vatanı için canını vermesinin ötesinde daha değerli ne olabilir ki?
 
Daha önceki aylarda Sayın Bingür SÖNMEZ Beyefendinin, bazı televizyon programlarında bazı askerlerimizin savaştan kaçtığını söyleyecek kadar ileri gidilmesi bu vatanperver Sarıkamış halkının bir bölümünü itham altında bırakmıştır. Küçük düşüren bu açıklamalardan dolayı ilgili olan tüm herkesin Sarıkamış Halkından öncelikli olarak özür dilemesi gerektiğini düşünüyorum.

Sarıkamış Şehitlerini anma programını düzenleyenlerin, birlik ve beraberliğimize dönük mesajlara cansuyu gibi ihtiyaç duyulduğu bir dönemde “tarihi gerçekler böyledir” diyerek, Sarıkamış Halkının etnik olarak bir kısmının ihanetle suçlandığı ifadelerin, hafızalarımızda kayıtlı olduğu unutulmamalıdır.

Savaş sırasında Sarıkamış’taki yerleşik ailelere karşı suçlayıcı, Sarıkamış halkını ayrıştırıcı, küçük düşürücü, yerel halk nezdin de öfke kabarmasına sebebiyet verecek bazı ifadelerden dolayı herhangi bir açıklama yapılmaması ve özür dilenmemesi de Sarıkamış halkını çok derinden üzmüştür.
 
Kişisel bazı kaprisler ve husumetler neticesinde “SARIKAMIŞ ŞEHİTLERİNİN” adını değiştirmek, komşu ilimiz Erzurum’a çekmek yönünde bir temayül olduğunu görmekteyim. Buna hiç kimsenin gücü yetmeyecektir.

97 yıl önce Sarıkamış Allahuekber Dağları'nda şehit düşen 90 bin Körpe Fidan için Kars Valiliği, Sarıkamış Kaymakamlığı ve Sarıkamış Belediyesi'nin ortak organizasyonuyla “TÜRKİYE ŞEHİTLERİYLE YÜRÜYOR” 06-08-Ocak 2012 tarihleri arasında anma programı düzenlenecektir.
Sayın Valimize, Sayın Kaymakamımıza, bu organizasyon konusunda özel bir hassasiyete sahip olan Sarıkamış Belediye Başkanımız Sayın İlhan ÖZBİLEN Beyefendiye, çalışmaları ile çok büyük takdir kazanan Kızılay Başkanımız Sayın Mir Hasan TAŞ Beye bir Sarıkamış’lı hemşerileri olarak teşekkür ediyorum.
 
Saygılarımla.
 

 
Yorumlar
Yeni Ekle
+/-
Yorum yaz
Adınız:
E-posta:
 
Başlık:
 
Şefika   |21-02-2012 00:55:12
Bardız ve yöre köyleri Şenkaya kaza olmadan önce Sarıkamış'a bağlı
idi.Bu yöre insanı her zaman kendini Sarıkamış'lı hissetmiştir.Coğrafi
olarakta halkın Sarıkamışa ulaşması daha kolaydır.Bingür hocanın o
yöreyi tanıtması bana göre mantıklıdır.Çünkü çarpışmalar,şehitler
o yöredede yoğun bir şekilde olmuştur.Hatta Nargin adasına götürülen
esirler bile o yöre halkındandır.Sarıkamış şehitlerini fısıltı halinde
kimse konuşmaya cesaret edemezken Bingür hoca karanlıkta kalan hatta üzeri
örtülmeye çalışılan bir tarih destanını gün yüzüne
çıkartmıştır.Kars'tan Ardahan ve Iğdırın il olması ve nüfusun
azalması nedeniyle Bardız ve yöre köylerinin yeniden Sarıkamış'a
bağlanması bence bu çekişmeyi ortadan kaldıracaktır.Saygılarımla
Serhat Yavuz  - Asıl Amaç Farklı   |19-01-2012 16:23:51
Bakın serdar bey kardeşim yazdıklarınıza katılıyorum.Ama kendinizde
diyorsunuzki olayın iç yüzünü bilmiyorum.Bakın olayın basit iç yüzü
şu Yılarca Ne Ne sarıkamış nede sarıkamış şehitlri gündemde idi bunu
hepimiz bilyoruz.Bingür hoca Yoğun hem madi hem manevi Katkılarıyla
araştırdı bir noktaya getirdi ülke gündemine soktu.Adamı kendi reklamını
kendi tanıtımını yapmak için sarıkamışı kulanıyor dediler Alah
aşkına adamın buna ihtiyacımı var Şimdide erzurumamı alıyor hikayesi
Adam Şehiteri ülke günedinde bahsetirerek anıyor bundan büyük Tanıtımı
olur sarıkamış için. Bazıları gibi Halay çekerek şehitleri
anmıyor.Asıl Mesele şuki Bu tanıtımdan kendi reklemını yapmaya
çalışanlar var çamur at izi kalsın msali umarım anlatabildim
serdar ekinci  - sarıkamış mağdur ediliyor   |16-01-2012 12:22:49
Serhat bey, değerli hemşerim, şehitlerimizi Bingür hoca tanıttı diye anma
proğramından Sarıkamışın çıkarılması doğru bir davranışmı. Milli
Eğitim Bakanlığı, birçok bakanlığın düzenleyeceği Şehitleri ziyaret
turlarının Sarıkamış merkeze gelmesi, oradaki esnafın ve hemşerilerimizin
faydalanması yanlışmı olur. Sorgulanması gereken budur. Yoksa
şehitlerimizi herkes ansın bunda bir problem yok.
Bingür hoca, olayların
iç yüzünü bilmiyorum ama bazı kişilere nisbet olsun diye anma programını
erzuruma çakmek istiyor. Basından takip ettim, gerçektende sarıkamışa
gidilmedi.
Serhat YAVUZ  - Hepimizin Şehitleri   |14-01-2012 15:08:37
Merhaba, Oktay Bey'in tarif etmiş olduğu ve o bembeyaz dağlar yaşanan kara
dramın yaşandığı yer yani Bardız'lıyım. Sarıkamış benim doğum yerim
çocukluğum ve en güzel günlerim hep orada geçti. Sarıkamış Şehitleri
ismi tartışmasız burada yatan ecdadımıza verilecek en güzel isim. Ne
yazık ki biz bu isimlere takılarak 90 yıl boyunca üzerin bilinçli bir
şekilde kapatılan bu ecdadın ortaya çıkmasına vesile olan, bu uğurda
malıyla maneviyatıyla kendisini ortaya koyan Bingör Hoca'ya haksızlık
ediyoruz. Şu anki televizyonlarda, internette ve hatta bu yazıyı okuyanların
bilgisayarlarında bulunan şehit resimlerini ve çekilerek bizeleri kahreden o
ecdadın naaşlerının videolarını rus arşivlerinden kendi parası ile
satın alarak bizlere veren kim biliyormusunuz "BİNGÜR SÖNMEZ" Eğer
ki şu anda bunları konuşabiliyorsak bu adama çok şey borçluyuz. Ne olur bu
k...
A. Baki Koçak  - Sarıkamış Şehitleri   |14-01-2012 01:22:32
Mehmet bey, Bingür SÖNMEZ hocanın katkıları elbette çok büyüktür. Bunu
Oktay beyde küçümsemiyor. Sarıkamış Şehitlerini gündeme getirmesi
konusunda çok haklısınız ama son birkaç senedir Sarıkamış'ı anma
proğramında devre dışı bıraktı asıl eleştirilen budur.
Mehmet Ustaoğlu  - Vah ki vah!..   |13-01-2012 23:47:03
Arkadaşlar ciddi mantık hataları yapıp, sorunları kişisel sempatilerimiz
ve antipatilerimiz çerçevesinde bireyselleştirmeyelim. Bingür Sönmez
Sarıkamış Şehitlerini gündeme taşıyıp, anma törenlerini periyodik hale
getirinceye kadar, kimsenin Sarıkamış Şehitlerini ve dolayısıyla
Sarıkamış Faciasını tam anlamıyla bildiği, bilse bile açıkça
konuştuğunu hatırlamıyorum. Resmi makamlar dahi bu konuyu küllendirirken,
Bingür Sönmez çıkıp Türkiye'ye anlattı. Bunları da bireysel çıkarları
için yaptığını kimse söyleyemez. Bingür Sönmez'in parası da var,
akademik kariyeri de var, adamlığı da var, (gitmez ya) hangi partiye gitse
liste başı edilecek popülaritesi de var; var da var. Allah'a şükür ki
hiçbir eksiği yok. Durum böyleyken, Bingür Sönmez'i tartışmanın anlamı
yok. Önemli olan Sarıkamış Şehitleri'nin anılmasıdır ve Bingür Sönmez
bunu fazlası...
Cengiz Atila (Em.PTT.Mer.Müd.)  - Şehitlerimiz Hk.Yazınız   |09-01-2012 12:42:10
SEVGİLİ OKTAY.

İyiki sen varsın ve ben yalnız değilim.Yoksa
bizlerin hizmetine sunulan bu iletişim nimeti daha ne savsatalarla
doldurulacak.Dikkat ediyorsan başka bir marifetleri olmıyanlar "birşeyler
yapıyor " görünmek için mübarek şehitlerimizden nemalanmayı marifet
saymaktadırlar.Senin yazından etkilenip ben de kısa ama gülle gibi bir ikaz
yazdık.Sağolsun Zeki kardeşimizde aynen yayınladı.Sakın uslübunu bozayım
deme.
Bilvesile gözlerinden öperim.Yaz geçti kış geldi.Gelmedin.Oysa
seni ve aileni arzuyla beklemiştim.
Feride  - Yazıklar olsun   |05-01-2012 20:46:29
Sarıkamışa yanlışlık yapanlara yazıklar olsun. Sarıkamış şehitler
diyarıdır bu ismi hiç kimse alamaz. Ayıp ayıp çok ayıp. Sarıkamışa
herşeyi ile çok şey katacağına inanıyorum. Oktay bey teşekkür ederim
sizlere.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."